25 Şubat 2011 Cuma

Ras Malai

Rasmalai  Güney Asya`da  çok popüler olan bir Hint tatlısıdır.Bizim damak tadımıza çok uygun sütlü bir tatlı ,çokta hafif bir
lezzet,biz ailecek çok beğendik ve her zaman yapılabilirler listesine ekledik.
Bu  mükemmel lezzeti sizlerle paylaşmak istedim.
 MALZEMELER
Ricotta peyniri için
2 kilo süt
1 limonun suyu
Süt  tencereye konulur 72 dereceye gelinceye kadar ısıtılır,sonra limon suyu eklenir,süt kesilmeye başlar ,çok az daha kaynatılır ve altı kapanır ,ılınıncaya kadar beklenir.
Süt  kesiği toplanır ,temiz bir tülbente koyularak süzülmesi sağlanır,çok iyi süzülmesi gerekir ,daha sonra tezgaha koyarak
çok iyi yoğurun.görüntü altdaki resimdeki gibi oluyor.
Küçük parçalar kopararak elinizde yuvarlayın ,üstlerinden hafif bastırın.
ŞERBET İÇİN
3 bardak su
1 bardak şeker
Tencereye koyup kaynatın ,içine yaptığınız topları atın ve 10-15 dakika kaynatın ,toplar büyüyecek ve hafif sertleşecekler,
tencereden alın.
Sıra  üstüne dökülecek süte geldi.
YOĞUNLAŞTIRILMIŞ SÜT
2 kilo süt
225 gr şeker
İkisini birden tencereye koyun, şeker eriyince altını iyice kısıp süt hafif karamel rengini alıncaya kadar kaynatın,yaklaşık 40  dakika sürebilir.Sütün soğumasını bekleyin .
Bir tabağın içine topları koyun üstüne yoğunlaştırılmış sütü dökün .
Süslemek için file badem ,file antep fıstığı ,safran ve kakule kullanın,hatta gülsuyu bile çok yakışır.




7 yorum:

  1. hmm ilginc.. cok lezziz görünüyor!! sunumunda yine cok cok holmus ipekcim..ellerine saglik! afiyet sekerler olsun :)

    YanıtlaSil
  2. Hasretciğim,ilginç olduğu kadar çok lezzetli,denemeni tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  3. İpek cim değişik olmus çok beğendim! Mutlaka denemek lazım ilk fırsatta denemek için not alıyorum:) ellerine sağlık,

    Figen Karavaş

    YanıtlaSil
  4. ilk kez görüyorum,duyuyorum .değişik bir tatlı tatmak gerek.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. süt kesiğinden olan peyniri çok severim ama böyle tatlısını hiç yemedim eline sağlık yapmak gerek mutlaka....

    YanıtlaSil
  6. Arkadaşlar,denemenizi tavsiye ediyorum,gerçekten
    çok güzel oluyor.

    YanıtlaSil